Dag 40: L.A. Downtown

26 februari 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hallo Nederland,

Gisteren hadden we dan een sightseeingtour door L.A. Charlotte had zo veel foto's gemaakt dat de batterij helemaal leeg was waardoor er niet genoeg power over was om de foto's naar de laptop te uploaden. Vandaar dit korte verslag en de weinige foto's maar kom hier nog op terug. Vandaag gaan we naar Disneyland. Tot later!

Zoals ik al zei kom ik hier nog op terug. Het was een geweldige tour en we hebben veel gezien. Allereerst natuurlijk veel plaatsen waar films zijn opgenomen. Zo hebben we bijvoorbeeld de kerkingang gezien waar de films van Sister Act met Whoopi Goldberg zijn opgenomen. Het gebouw dat als bank diende in de film Heat met Robert de Niro en Al Pacino. Ook hebben we het Nakatomi gebouw gezien dat gebruikt werd voor de eerste film in de reeks Die Hard met Bruce Willis in de hoofdrol.

Ook was natuurlijk heel interressant de tour door Beverly Hills. De wijk waar de filmsterren wonen waar we de oprijlaan van Madonna hebben gezien. De huizen kun je echter niet zien want deze worden afgeschermt door hoge heggen. Wel leuk om te vermelden is toen we daar door heen reden, je aan de rechterkant de huizen vond van 10 a 20 miljoen en hoger en links de lager gelegen huizen tussen de 5 en 10 miljoen. Deze wijk werd echter de "achterbuurt" van Beverly Hills genoemd. Nou vraag ik je!!!!! Over huizen onder de 5 miljoen werd al helemaal niet gesproken.

Nou had ik Charlotte een paar schoenen beloofd uit de duurste winkelstraat van Beverly Hills genaamd Rodeo Drive. Prijskaartje (wat er niet eens aan hing, je moest wel naar de prijs vragen) 4500 dollar!!!!!! Dat worden dus een paar schoenen bij van Haren uit de Ginnikenstraat in Breda. Helaas hebben we geen filmsterren gezien op deze tour maar werd wel Arnold Scharzenegger veelvuldig genoemd door onze gids. Allereerst natuurlijk als acteur en later als gouverneur van Californie. Dat eerste deed hij waarschijnlijk beter dan dat tweede. Zo werd gezegd dat hij al die jaren als gouverneur heeft gewerkt geen salaris heeft bedongen. De royalties van zijn films leverde hem natuurlijk het veelvoudige op. Maar zijn gouverneurschap had  6 jaar geleden Californie op de rand van de financiele afgrond gebracht. Zodanig dat hij de hulp van zijn vriendje Bush (toen nog president) nodig had. Zo zie je maar weer, waar spieren zitten kan geen verstand zitten :-). We hebben nog veel meer gezien maar dan zou dit verslag wel heel lang worden. Bekijk de foto's maar die hierbij ook zijn aangevuld.

Charlotte en Ger

1. Huib:
    27 februari 2013
    Als je goofy tegen komt, doe m maar de groeten van mij!

Ik ga m'n bedje in!
    Jullie hebben iig nog 6 uurtjes voordat het nacht wordt..

Laters!