Dag 42: Gereed maken voor de thuisreis

28 februari 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hallo Nederland,

Het zit er voor ons weer op. 6 weken lang hebben we over de wereld getrokken en heel veel gezien en mee gemaakt maar nu komt het mooiste van de reis, weer thuis komen. Oost west, thuis best. Dat gezegde geldt nog steeds. Het zal weer een prachtig weerzien worden met Thieu, Genevieve, Beatrice en natuurlijk Djimon. Nu maar hopen dat het weer in Nederland wat warmer gaat worden want na 6 weken zonneschijn (1 dag regen in Queenstown, Nieuw Zeeland) zijn we wel verwend en gewend aan de zon.

Vandaag hebben we de koffers gepakt en toch moeten beslissen wat we hier achter gaan laten om ruimte te creeren voor de souvenirs (geen uggs helaas). Ook zijn er helaas geen foto's vandaag. Laat ik dan maar iets vertellen over de foto's en films. Als we s'avonds weer in het hotel aankwamen dan ging Charlotte TV kijken of huurde een film. Ik ging dan de foto's en films uploaden naar de laptop. Maakte een selectie van de foto's en maakte ze maar liefst 25x kleiner (een foto is maar liefst ongeveer 6 Mb) zodat ze snel geupload konden worden. Ik heb ook geprobeerd om filmpjes in een hele lage resolutie en lage beeldkwalitet op te nemen wat wel lukte maar het uploaden van deze filmpjes was helaas niet mogelijk in de 2 laagste modi. Moet hier toch nog wat verder induiken. Daarna schreef ik het reisverslag en las het voor aan Charlotte. Pas als die het goedkeurde ging alles online.

Dat is toch nog behoorlijk wat werk geweest maar ik heb het graag gedaan. (Anders hangen we toch maar aan de bar, ook niet verkeerd overigens :-). Hebben we trouwens maar genoeg gedaan) Het is nu 21.30 hier (in Nederland is het dan 6.30 uur, vrijdagmorgen 1 maart) Morgen is er geen verslag (reisdag naar Nederland) en zaterdag het laatste. We vliegen morgen om 13.50 uur (22.50 uur in Nederland) en komen op zaterdagmorgen om 9.05 uur aan.

Op de vraag aan Charlotte wat ze nu het mooiste van deze reis vond wist ze niet een bepaald ding te kiezen. Alles was schitterend en we zullen er waarschijnlijk heel wat tijd over heen moeten laten gaan om alles te laten bezinken.

Tot zaterdag!

Tot morgen opa en oma!
    X Djimon
  3. Marco:
    1 maart 2013
    Aah, toch jammer dat de reis er weer op zit. Ik heb namelijk erg genoten van je reisverslagen Ger.
    Jullie kunnen rustig terugkomen, want vanaf volgende week is het volop lente en is eindelijk gedaan met de kou.
    Goede reis!

groetjes,
    Marco
  4. Caroline en Adriaan:
    1 maart 2013
    Wij hebben genoten van je reisverslagen! Mijn complimenten hiervoor! Mooie foto's, de rest komen we nog bekijken.
    Breng de zon mee, wij zijn de kou beu.
    Goede terug reis.
  5. Jolien:
    2 maart 2013
    Welkom thuis!!!!!!!!!!!!!
  6. Mick en anita:
    2 maart 2013
    bedankt voor de mooie verhalen we hebben door jullie ogen een stukje van de wereld gezien.
    Welkom thuis